ЗСУ прийняли на озброєння новий бронеавтомобіль “Козак-2

Після успішного проходження всіх етапів державних випробувань в армійський стрій став новий зразок броньованої автомобільної техніки.

Міністр оборони України Степан Полторак 21 березня 2017 року підписав наказ №158 про прийняття на озброєння ЗС України броньованого автомобіля «Козак-2».

Як зазначається в наказі, «відповідно до Порядку розроблення та випуску нових видів продукції оборонного призначення, враховуючи позитивні результати державних випробувань, і з метою забезпечення Збройних сил України броньованими автомобілями», повідомляє Сергій Згурець.

Фактично це перша машина такого класу, прийнята на озброєння армії України за всю історію незалежності держави.

Новий бронеавтомобіль розроблений і серійно виробляється на приватному підприємстві – на київському НВО «Практика», яке входить в Лігу оборонних підприємств України.

Спеціалізований броньований автомобіль «Козак-2» ПСЗА-5 (Панцерний Захист Спеціалізованіх автомобілей 5 класу) призначений для перевезення особового складу, зразків озброєння, військових вантажів і майна за всіма типами дорого і місцевості; проведення тактичних операцій, таких як патрулювання, супровід транспортних засобів під час виконання спеціальних завдань; передачі розпоряджень і забезпечення зв’язку; вогневої підтримки особового складу в бою, а також для захисту екіпажу і вантажу, особового складу від вогню стрілецької зброї калібром 7,62 мм, осколків боєприпасів і мін. Функції забезпечення армії бронеавтомобілем «Козак-2» ПСЗА-5 покладені на Центральне автомобільне управління ЗС України.

«Козак» другого покоління потужніший, і краще захищений, ніж його попередники. Поліпшено конструкцію, як на основі досвіду експлуатації, так і побажань військових – з урахуванням бойового досвіду. Бойові дії підняли планку вимог.

Юлія Висоцька, директор з розвитку НУО «Практика», зазначає: «Як наслідок – в наших машинах, на тому ж «Козаку-2», з’явилися системи, яких раніше не було. Наприклад, система пожежогасіння салону, підкачка шин, обігрів не тільки лобових стекол, але і задніх. Підвищився рівень захисту. Все це – відповідь на вимоги, яким потрібно відповідати ».

«Козак-2» побудований на рамної основі з додатковим бронюванням. В основі – шасі Iveco Eurocargo 4×4, яке розраховане на 15 тонн повної маси. Для бронювання використовується 12-мм бронесталь марки «Мінілюкс Протекшн» (Фінляндія), яка відповідає другому рівню STANAG. Також застосовується рознесене бронювання, між бронелистами встановлюється протиосколочна шар із спеціального матеріалу, який також служить термоізоляцією.

Для збільшення виживаності при підриві на машині передбачений цілий комплекс заходів. Сама машина побудована за модульним принципом. V-подібне днище поглинає і розсіює частину енергії вибуху. Воно працює в поєднанні з багатошаровим підлогою, який також поглинає частину енергії і при цьому затримує вторинні осколки. Рівень протимінної захисту автомобіля, підтверджений реальними підривами – 6 кг тротилового еквівалента. І під колесом, і під днищем.

На бронемашині «Козак-2» також встановлені протимінні сидіння, які НПО «Практика» виробляє самостійно, вивчивши зарубіжний досвід. Сидіння для десанту – підвісні, вони кріпляться до стелі. На бронемашині також встановлена фільтровентиляційна установка. На даху може встановлюватися як дистанційно керований бойовий модуль, так і турель для стрілка.

На базі «Козака» створюється ціле сімейство машин, включаючи розвідувальні, штабні, санітарні, мінометні та інші модифікації. Тому в різних модифікаціях кількість посадочних місць може змінюватися в залежності від призначення.

Джерело: http://informator.news

Вхід
на сайт
Забули пароль? Реєстрація користувача
Увійти як
користувач: